Cennik napraw po gradobiciu
Ile kosztuje naprawa usuwania wgnieceń po gradobiciu?
Poniższy cennik napraw po gradobiciu pozwoli Państwu w przybliżeniu oszacować koszt naprawy samochodu uszkodzonego przez gradobicie. Oczywiście na ostateczny koszt naprawy składa się wiele czynników. Dla tego zachęcam Państwa do odwiedzenia mojego warsztatu w celu przeprowadzenia profesjonalnej wyceny naprawy usuwania wgnieceń.
Czy naprawa po gradobiciu bez lakierowania finansowana jest w pełni z ubezpieczenia AC?
To, od jakiego wariantu AC Państwo wybrali, decyduje o tym. Warto na to zwrócić uwagę podczas wykupywania polisy gdyż z racji na to iż w Polsce występowanie gradobić jest coraz częstsze firmy ubezpieczeniowe powoli wycofują zakres naprawy po gradobiciu z podstawowych polis AC. Taka opcja zaczyna być dodatkowo płatna. Warto dopytać swojego agenta. Jeśli macie taką usługę w polisie, to pokryje całą naprawę po gradobiciu bez lakierowania.
Likwidacja szkody z ubezpieczenia AC (Auto Casco)
1. Zgłoś szkodę u ubezpieczyciela.
2. Propozycja kwoty bezspornej. Nie zgadzamy się. Prosimy o oględziny rzeczoznawcy w celu oszacowania uszkodzeń samochodu.
3. Proszę o kontakt w celu umówienia oględzin rzeczoznawcy w moim warsztacie.
4. Podpisujemy stosowne dokumenty aby przeprowadzić ostatecznie likwidację szkody.
Cennik napraw po gradobiciu
Każda szkoda gradowa jest inna i trzeba podejść do niej indywidualnie dla tego nie da się określić jednoznacznie kosztu usuwania wgnieceń do wszystkich przypadków. Szkody gradowe wyceniana jest na podstawie cennika respektowanego przez firmy ubezpieczeniowe. Na cenę naprawy składa się przede wszystkim kilka poniższych czynników
Ilość wgnieceń
Wielkość wgnieceń
Głębokość wgnieceń
Materiał – blacha / aluminium
Umiejscowienie – Będziemy decydować o sposobie naprawy (klejowej lub dźwigniowej), uwzględniając lokalizację uszkodzenia.
Dostęp
Stan lakieru – zwietrzały, wypalony od słońca czy powtórnie lakierowany.
Powyższe czynniki wpływają na cenę naprawy po gradobiciu bez lakierowania. W przypadku aluminiowych części do ceny wgnieceń dolicza się 30%. Z racji iż aluminium jest sztywniejsze, twardsze oraz w porównaniu do blachy nie ma pamięci kształtu. Ważnym czynnikiem jest stan lakieru. W przypadku starszych samochodów gdzie lakier jest zwietrzały, wypalony przez słońce czy powtórnie lakierowany, istnieje ryzyko zerwania go przy próbach naprawy metodą klejową. Do ceny naprawy dolicza się również koszt demontażu oraz montażu części tapicerki lub całych elementów jeśli jest konieczne do ich naprawy. Z tego względu aby dobrze wycenić naprawę konieczne jest odwiedzenie wyspecjalizowanego warsztatu PDR.