-Profesjonalne usuwanie wgnieceń-

Technologia ta narodziła się około 1940 roku w zakładach Mercedesa, gdy w czasie produkcji pracownicy zauważyli wgniecenia i inne niedoskonałości na karoserii, które należało usunąć. Metoda ta była przez wiele lat nieznana ogółowi społeczeństwa i nie wychodziła poza mury zakładów produkcyjnych samochodów osobowych. Do dziś wielkie koncerny samochodowe stosują tę metodę w celu usunięcia wgnieceń powstałych w wyniku nieudolnego montażu elementów karoserii.

 

gallery/maxresdefault

Co to jest PDR (Paintless dent removal) czyli usuwanie wgnieceń bez konieczności ponownego malowania

Kiedy i gdzie...

Metody napraw, klejowa i dźwigniowa

Usuwanie wgnieceń metodą klejową polega na przklejeniu adapterów różnego krztałtu dopasowanego odpowiednio do wgniecenia, bezpośrednio na powłokę lakierniczą. Po wyschnięciu kleju za pomocą młotka bezwładnościowego lub pullera wyciągamy wgniecenie, które z kolei w przypadku zbyt mocnej ingeręcji należy zbić pobijakiem z tworzywa sztucznego.

Metoda dźwigniowa polega na wypychaniu wgnieceń od wewnętrznej strony blachy co oznacza konieczność demontażu elementów tapicerki, lamp, podsufitki lub innych elementów karoserii w celu ułatwienia dostępu do uszkodzonego miejsca.

Metoda ta polega na delikatnym i długotrwałym "masowaniu" blachy co ostatecznie powoduje skuteczne usunięcie wgniecenia.

gallery/12-r_1024x1024
gallery/1-768x570

Naprawa wgnieceń powstałych w wyniku opadów gradu, tzw. po gradobiciu.

Czy jest możliwa i jakie są jej koszty? Odpowiedź brzmi "TAK" jest możliwa. Usuwanie wgnieceń po gradzie bez lakierowania możliwe jest dzięki wykorzystaniu techniki PDR. Dzięki najnowszym rozwiązaniom techniki czas jest krótszy, cena naprawy niższa niż tradycyjne metody a powłoka lakiernicza pozostaje nie naruszona, dzięki czemu samochód nie traci na wartości.